KOTA TEMBILAHAN...KOTA SERIBU KENANGAN



TEMBILAHAN


 JEMBATAN RUMBAI

 TENGAHARI

malam itu ada sedikit ujan di tembilahan, keesokan hari nya pasti aku akan dapat berjumpa rakan ku di kota ini, rakan ku ini adalah, rakan dari FB yang sering berhubung cuma tidak pernah berjumpa aje...
 iya ...itu dia kawan ku en Adere Gunawan.. seorang pelajar di Universiti di  Riau , dapat juga aku mempelawanya makan bersama-sama pada hari itu... seronok rasanya dapat berjumpa orang di Kota ini.
 sempat juga bergambar , bersama adere gunawan sebagai kenang-kenangan di sini..

HARI PETANG

aku terpaksa ambil masa satu hari lagi di sini kerana mahu menuggu kawan ku yang jauh juga dari kota tembilahan ini. iaitu ENOT. kabarnya perjalan ke enot amat jau serta jalan yang terlalu usang dan rosak, demi persahabatan aku still tunggu hingga mereka datang ke kota ini,,, untuk menemui ku,,

alahamdullilah.. hampir sore mereka ni menelapon ku ,, kerana udah sampai di penginapan ku di hotel dubest....aku amat gembira bila ke dua kawan ku datang berjumpa dengan ku di sini...
 perjumpaan amat singkat, kerana waktu pagi nya kawan ku ni banayak acara berlangsung
ati den atibo bilo mereka ni belanjo makan piza di sini.....

apa-apa pon alhamdullilah,, semuanya telah tecapai,, dapat jumpo kawan yang paling jao di Peta Sumetera....

untuk ke semua kawan-kawan ku...ole-ole udah di kasi,,sebagai tandamata ku dari msia,,
sorng papan.
tarik papan
buah keranji dlm perahu
suruh makan sy makan
suruh bercerita sy idak tau.....

pulau pandan jao ke tengah
gunung daik bercabang tigo
hancur badan di kandung tanah
budi yang baik di kenang jua...

insyalallah jumpa lai yooooo

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

sarapan pagi di Pekan danok Thailand

Jika Aku Menjadi Pemetik Salak

Selamat datang ke Danok Thailand..